Segurança Identidade Desconhecida
I had been using @yahoo.com.br for my e-mail since 2004. The reason that I chose yahoo for my e-mail is that I can access my e-mail from any computer at anywhere for I am a frequent world traveller.
Recently one of you security feature caused some inconvenience. In May when I access my mail in Singapore, your security blocked my access for the reason of unknown identity tried to access my mail account even I entered my password correctly. Similar in June when I tried to access my e-mail from my son's computer it was blocked. When it goes to the 2 security questions verification it does not function correctly. Although I answered my security question correctly, your system does not accept it and blocked my access. To get round the blockage I have to choose "Forgot my password" then your system will accept my answer to the 2 security questions and I am able to access my e-mail but each time I have to set a new password. In May when I was it Singapore, this blockage appeared every 24 hour fortunately I was there only 10 days. Still I have to reset my password everyday. In early June when I was in Hong Kong for 2 weeks this security blockage did not occur.
As I say that using yahoo, Gmail, Hotmail has the advantage that you can access e-mail from any where with any computer. I do not think people will keep any top security in these public e-mail services therefore such security is unnecessary and causes inconvenience.
Eu usando @yahoo.com.br para meu e-mail desde 2004. A razão que eu escolhi Yahoo para meu e-mail que é que eu posso acessar meu e-mail em qualquer lugar de qualquer computador a porque eu sou um viajante mundial freqüente. Recentemente um de você característica de segurança causou um pouco de inconveniência. Em maio quando eu acesso meu e-mail em Cingapura, sua segurança bloqueada meu acesso pela razão de identidade desconhecida tentou acessar minha conta de e-mail até mesmo eu entrei em minha senha corretamente. Semelhante em junho quando eu tentar acessar meu e-mail em computador de meu filho que foi bloqueado. Quando vai para a 2 verificação de perguntas de segurança que não funciona corretamente. Embora eu respondi minha pergunta de segurança corretamente, seu sistema não aceita isto e bloqueia meu acesso. Para dar a volta ao bloqueio, eu tenho que escolher "Esqueceu de minha senha" então seu sistema aceitará minha resposta às 2 perguntas de segurança e eu posso acessar meu e-mail mas cada tempo eu tenho que fixar uma senha nova. Em maio quando eu era isto Cingapura, este bloqueio se apareceu cada 24 hora felizmente eu estava lá só 10 dias. Ainda eu tenho que reajustar minha senha todos os dias. Em começo de junho quando eu estava em Hong Kong durante 2 semanas que este bloqueio de segurança não aconteceu.
Como digo eu que usando Yahoo, Gmail, Hotmail tem a vantagem que você pode acessar e-mail em qualquer lugar de qualquer computador. Eu não penso que as pessoas manterão alguma segredo em nestes serviços de e-mail públicos que tal segurança é desnecessária e inconveniência de causas.